Skip to main content

Digitale strategie

Een digitale strategie gaat niet over IT, maar over digitalisering van alle aspecten van de onderneming. Samen met het managementteam vinden we de juiste balans tussen alle aspecten en de juiste invulling van elke aspect. Vaak is het handig om eerst een digitale strategie te formuleren naast de bestaande strategie, als aanvulling, maar uiteindelijk zal de digitale strategie de enige strategie van de onderneming zijn.

Strategie bestaat uit drie stappen:

  • Analyse: wat zien we gebeuren buiten de onderneming (trends, kansen, bedreigingen) en wat vinden we van de binnenkant van de onderneming (trends, sterke en zwakke punten)?
  • Visie: wat vinden we daarvan? Wat is ons bestaansrecht? Welk probleem lossen we op? Voor welke klanten? En hoe geven we dat vorm?
  • Executie: wat gaan we doen? Hoe besturen we de dagelijkse operatie? Hoe besturen we ons veranderportfolio?

Als je je bij elke stap steeds weer bewust bent van de impact en de mogelijkheden van digitalisering in alle aspecten van de onderneming, heb je een belangrijke stap gezet. 

De succesboom helpt om de dagelijkse executie aan te sturen en de strategische agenda doet hetzelfde met de executie van de veranderagenda.

Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.
06 31 01 38 78
DIJKBRAAK 20 | AMSTERDAM